Sebehodnoticí nástroj pro inkluzi a wellbeing ve školách
Sebehodnoticí nástroj pro inkluzi a wellbeing pomáhá učitelům a vedení škol zhodnotit a zlepšit školní strategii a praxi v oblasti inkluze. Je zaměřen na podporu úspěchu všech žáků a na vytváření prostředí, které je zdravé, podporující a otevřené pro všechny.
Dotazník obsahuje šest tematických oblastí. Každá oblast zahrnuje sadu otázek, jejichž vyhodnocení vede k vytvoření personalizované zprávy. Ta ukáže, v čem si škola vede dobře a kde je prostor pro zlepšení. Součástí zprávy jsou také doporučení a odkazy na relevantní zdroje dostupné na platformě ESEP.
Nástroj je určen především pro základní a střední školy, ale mohou jej využít i pracovníci v oblasti předškolního vzdělávání. U této skupiny je však třeba počítat s tím, že některé otázky a výsledky nemusí být pro jejich prostředí plně relevantní.
Metodika nástroje vychází z indikátorů inkluze definovaných ve zprávě NESET Structural Indicators for Inclusive Systems in and around Schools a byla rozšířena o poznatky z Guidelines on wellbeing and mental health at school, které připravila neformální expertní skupina Evropské komise.
Sebehodnotící nástroj najdete na stránkách European School Education Platform.
Podívejte se na záznam tohoto webináře a zjistěte více o sebehodnoticím nástroji:
Jak začít
-
K použití nástroje je nutné mít účet na platformě. Pokud jej ještě nemáte, je potřeba si jej založit.
-
Po zahájení sebehodnocení budete přesměrováni na EU Survey, kde lze změnit jazyk dotazníku.
-
Dotazník lze vyplnit opakovaně, průběžně ukládat a dokončit později.
-
Pro získání hodnoticí zprávy je nutné odpovědět na všechny otázky.
-
Vyplnění trvá méně než 30 minut.
-
Odkaz na výslednou zprávu obdržíte e-mailem.




