Skip to content

Interactive Classroom Working Group (ICWG)

Česká republika je členem trvalé pracovní skupiny Interactive Classroom. Skupina slouží jako platforma, na které mohou národní vzdělávací instituce řešit společné oblasti zájmu, sdílet zkušenosti a zkoumat dopad technologií na výuku v jejich zemi.

Pravidelně vyvíjí a zveřejňuje publikace obsahující příklady dobré praxe a doporučení na základě:

  • Výzkumu a analýz prováděných ve spolupráci s profesionálními výzkumníky.
  • Shromažďování zkušeností ze škol od učitelů a studentů prostřednictvím online průzkumů, rozhovorů a pozorování ve třídách.
  • Příkladů a případových studií z jiných zemí a vzdělávacích systémů z celého světa.

V minulosti se ICWG zabývala tématy jako je pedagogické využití mobilních zařízení a cloudových služeb v zákldních a středních školách, personalizované učení, princip BYOD (Bring Your Own Device), návrh inovativních výukových prostor či tvorba a využívání Makerspaces ve školách. Skupina také reflektovala zkušenosti z přerušení školní výuky v průběhu pandemie Covid-19, poučení z nich a následné doporučení pro efektivnější využívání technologií v distančním, hybridním i prezenčním vzdělávání.

Více informací o skupině na webových stránkách Interactive Classroom Working Group

České zapojení v roce 2024:

Tématem letošních případových studií je, jak vedoucí týmy škol koncipují strategie pro podporu digitálních kompetencí učitelů a žáků a jak tyto strategie implementují. Za Českou republiku byly do výzkumu vybrány 2 školy: liberecká ZŠ Lesní a Expediční Scioškola.

ZŠ Lesní je výsledkem dlouhodobé snahy a napojení na Národní pedagogický institut lídrem v oblasti digitálních technologií v regionu a Expediční Scioškola je zvláštní svým hybridním formátem vyučování, který vyžaduje využívání digitálních technologií.

Studie a další výstupy budou brzy k dispozici právě zde.

Back to Top