Sebehodnoticí nástroj pro inkluzi a wellbeing ve školách

Sebehodnoticí nástroj pro inkluzi a wellbeing ve školách

Sebehodnoticí nástroj pro inkluzi a wellbeing pomáhá učitelům a vedení škol zhodnotit a zlepšit školní strategii a praxi v oblasti inkluze. Je zaměřen na podporu úspěchu všech žáků a na vytváření prostředí, které je zdravé, podporující a otevřené pro všechny.

Dotazník obsahuje šest tematických oblastí. Každá oblast zahrnuje sadu otázek, jejichž vyhodnocení vede k vytvoření personalizované zprávy. Ta ukáže, v čem si škola vede dobře a kde je prostor pro zlepšení. Součástí zprávy jsou také doporučení a odkazy na relevantní zdroje dostupné na platformě ESEP.

Nástroj je určen především pro základní a střední školy, ale mohou jej využít i pracovníci v oblasti předškolního vzdělávání. U této skupiny je však třeba počítat s tím, že některé otázky a výsledky nemusí být pro jejich prostředí plně relevantní.

Metodika nástroje vychází z indikátorů inkluze definovaných ve zprávě NESET Structural Indicators for Inclusive Systems in and around Schools a byla rozšířena o poznatky z Guidelines on wellbeing and mental health at school, které připravila neformální expertní skupina Evropské komise.

Sebehodnotící nástroj najdete na stránkách European School Education Platform.

Podívejte se na záznam tohoto webináře a zjistěte více o sebehodnoticím nástroji:

 

Jak začít

  • K použití nástroje je nutné mít účet na platformě. Pokud jej ještě nemáte, je potřeba si jej založit.

  • Po zahájení sebehodnocení budete přesměrováni na EU Survey, kde lze změnit jazyk dotazníku.

  • Dotazník lze vyplnit opakovaně, průběžně ukládat a dokončit později.

  • Pro získání hodnoticí zprávy je nutné odpovědět na všechny otázky.

  • Vyplnění trvá méně než 30 minut.

  • Odkaz na výslednou zprávu obdržíte e-mailem.

Back to Top
Skip to content